Meme Büyüklüğü Bel ve Boyun Ağrılarına Yol Açıyor

belveboyunagrilari

Meme Büyüklüğü Bel ve Boyun Ağrılarına Yol Açıyor

Çağımızda kadınların en büyük problemleri arasında meme büyüklüğü geliyor. Kadın vücudunda cinsel kimliğini en belirleyici organ olan memelerin büyük olması, beden sağlığını tehdit ediyor. Birçok sağlık sorununa yol açan büyük meme problemi, psikolojiyi de olumsuz etkiliyor.

Memeleri olması gerekenden büyük olan kadınlar, vücutlarına göre kıyafet, iç çamaşırı bulamamak ve rahat dolaşamamaktan şikâyetçi. Büyük memeler, psikolojik sorunları doğurduğu gibi bel, boyun, sırt ve omuz ağrısı gibi sağlık sorunlarına da davetiye çıkartıyor.

Meme büyüklüğünde genetik faktörlerin yanı sıra bazı hastalıklar ve kilo alımı da oldukça etkili. Küçültme ameliyatlarında hastanın vücuduyla uyumlu ebatta meme oluşturmak amaçlanır. Ameliyatta meme dokusundan ve fazla deriden bir miktar alınır ve meme başı yukarıya taşınır.

Büyük Memeler Psikolojiyi Olumsuz Etkiliyor

18 yaşını doldurmuş ve memelerinden şikâyetçi olan tüm hastalar meme küçültme ameliyatı olabilir. Günümüzde en çok “vertikal mamaplasti” adı verilen bir teknik uygulanır. Bu tekniğin farkı ise, memeye daha dik şekil verebilmek, meme altı oluğundaki izi daha kısa süre tutabilmek ve meme şeklini uzun süre koruyabilmektir. 2-3 saat sürebilen ameliyatın ardından hastalar aynı gün içerisinde tuvalete gidebilir, yemeğini yiyebilir. Kendine çabuk gelen hastalar ise aynı gün içinde taburcu edilebilir.

Süt kanallarının korunduğu tekniklerde (vertikal mamaplasti gibi) hamilelik sonrası emzirme, meme estetiği olmamış kadınlarla neredeyse aynıdır. Ancak gigantomasti denilen büyük memelerde, memeyi küçültebilmek için kullanılan tekniğin özelliği nedeniyle süt verme mümkün değildir. Bu durum oldukça nadir görülür.

Ameliyat Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ameliyattan 10 gün önce aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçların kullanımı bırakılmalı, Voltaren, apranax, vermidon gibi antienflamatuarlar, Ginseng, ginko bloba, co enzim Q gibi bazı bitkisel tabletler, yeşil çay, keten tohumu, tüm zayıflama hapları kullanılmamalı. Bu maddeler ameliyat sonrası komplikasyonları arttırabilir.

Hastalar güç gerektiren işler dışında günlük hayatlarına dönebilirler, ertesi gün dışarı çıkabilir, hafif ve kısa süreli yürüyüşler yapabilir. Ameliyattan 3 hafta sonra spora başlayabilir ancak kol ve göğüs hareketleri için 6 haftanın geçmesi gerekir.

Ameliyat sonrasında meme başı çevresinde, meme başından meme altı oluğuna kadar dik bir iz ve olukta yatay bir iz kalır. Meme altı oluğundaki yatay iz, memenin büyüklüğü, sarkıklığı, miktarı ve elastikiyetine bağlı olarak kısa ya da uzun ömürlü olabilir.

Memelerin istenilenden büyük kalması, asimetrik problemler, yara izlerinin kötü iyileşmesi, meme altı oluğunda potluk kalması gibi durumlarının görülmesi halinde ikincil cerrahilerin görülmesi olasıdır.