Karın Bölgesindeki Yağların Altında Ezilmeyin!

karinbolgesindekiyaglar

Karın Bölgesindeki Yağların Altında Ezilmeyin!

Birçok insan karın bölgesindeki fazlalıklar ve çatlaklardan şikayetçi. Bazen ne kadar diyet yaparsan yap ne kadar kilo verirsen ver o yağlanmalar geçmez, aksine daha çok çatlak oluşabilir. Oluşan sarkmalar ve çatlaklıklar çoğu zaman kişiyi rahatsız eder. Bu rahatsızlığı gidermek karın germe ameliyatı ile artık mümkün.

Sarkmış deri ve çatlaklarından şikayet eden kişiler, bunları gizlemek için türlü türlü çabalar veriyor. Kış aylarında şikayet edilen noktaları gizlemek bol kıyafetlerle mümkün olsa da yaz aylarında oldukça zordur.

Karın germe ameliyatı ile göbek deliği altında kalan fazla deri, yağ dokusu ve çatlaklardan kurtulmak mümkün. Doğum sonrası karın kası gevşemesi varsa ameliyat sonrasında kas onarımı da yapılır. Karın germe ameliyatında genellikle doğum sonrası açılan karın kaslarına da müdahale edilerek yaklaştırılır ardından da karın gerilir. Bu nedenle korse giydirilen hasta “V” şeklinde yatırılır, ilk iki  gün eğik bir şekilde yürür. Hasta, operasyondan 1-2 hafta sonra işine dönebilir ancak 3-4 hafta korse kullanmak zorunludur.

Genellikle uygun görülen hastaya liposuction karın germeyle kombine olarak uygulanır. Bu iki operasyonda bel oyuntusunu belirginleştirmek amaçlanır.

Karın germe ameliyatı, meme dikleştirme ameliyatı ile kombine olarak uygulanabilir. Bu iki operasyonun beraber yapılması ağrıyı arttırmaz. Ancak ameliyat öncesinde aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçların kullanımı en az iki hafta önceden kesilmeli, sigara içenlerin ise 4 hafta önceden bırakması gerekir. Sigarayı kullanmaya devam eden hastalarda karnın alt kısmındaki dokularda ölmeler meydana gelebilir. Ailesinde emboli öyküsü, kalp hastalığı veya pıhtılaşma bozukluğu olan hastalar, ameliyat öncesinde mutlaka bu rahatsızlıkları belirtmelidir.

Her ameliyat sonrası görülmesi olası olan yara iyileşmesi gecikmesi, karında sıvı birikmesi, enfeksiyon gibi komplikasyonlar görülebilir. Obez hastalarda çok nadir de olsa bacaktan akciğere veya başka organlara pıhtı atması olabilir. Bu sebeple ailede emboli ve pıhtılaşma bozukluğu öyküsü olup olmadığının bilinmesi gerekir. Ancak risk almamak adına hastalar varis çorabıyla ameliyata alınır.