MEME KÜÇÜLTME

meme-kucultme

Meme büyüklüğü ergenlikten itibaren görülebildiği gibi, kilo alınması  durumunda da büyüyebilir.

Büyük memeler boyun, sırt ve omuz ağrısına neden olabilir.

Küçültme ameliyatı yaparken hedeflenen, hastanın vücuduyla uyumlu büyüklükte bir meme yaratmaktır. Bu nedenle ameliyat öncesi görüşmede kişinin beklentilerini dinlemek önemlidir.

Meme küçültme ameliyatında meme dokusundan ve fazla deriden bir miktar alınarak küçültülür, aynı anda meme başı yukarıya taşınır.

Hangi hastalara meme küçültme ameliyatı yapılır?

Vücut yapısına göre memesi büyük olan 18 yaşını doldurmuş genç hastalar, kilo almış meme büyüklüğü nedeniyle iç çamaşırı bulmakta zorlanan, boyun ve sırt ağrısı çeken tüm hastalar meme küçültme ameliyatı için adaydır.

Nasıl bir iz kalır?

Meme başı çevresinde, meme başından meme altı oluğuna kadar dik bir iz ve olukta yatay bir iz kalır. Meme altı oluğundaki yatay iz memenin büyüklüğüne ve sarkıklık miktarına ve derinin elastikiyetine bağlı olarak çok kısa veya uzun olabilir.

Hangi teknikle meme küçültme ameliyatı yapılır?

Günümüzde en sık “vertikal mamaplasti” denen teknik kullanılıyor. Bu tekniğin daha eski bir yöntem olan “Ters T” şeklinde iz bırakan teknikten farkı; memeye daha dik bir şekil verilebilmesi, meme altı oluğundaki izin daha kısa tutulabilmesi ve memenin şeklinin uzun dönemde korunabilmesidir.

Diren kullanılıyor mu?

Evet. Deri altında kan birikmemesi için diren kullanılır. Ertesi gün veya 2 -3 gün sonra çekillir.

Meme küçültme ameliyatı sonrası ne zaman günlük hayata dönülebilir?

Ameliyat 2-3 saat arasında sürer. Meme ne kadar büyükse ameliyatın süresi o kadar uzar. Ameliyattan 3-4 saat sonra hasta tuvalete gidebilir, yemeğini yiyebilir. Kendine çabuk gelen hastalar aynı gün içinde taburcu edilebilir.

Hastalar, evde temizlik yapmak veya çocuğunu havaya kaldırmak gibi güç gerektiren aktiviteler dışında normal hayatını sürebilir. Ertesi gün dışarı çıkabilir. Hafif ve kısa sureli yürüyüş yapabilir. Spora ise 3 hafta sonra başlayabilir. Kol ve göğüs fitness hareketlerine ise 6 haftadan sonra başlanır.

Meme ucunda duyu kaybı veya değişikliği olur mu?

Çoğunlukla kayıp olmaz ama bir farklılık olur. Özellikle ilk aylarda daha belirgindir, zaman geçtikçe hissiyat bir miktar geri döner. Çok büyük memelerde (gigantomasti) meme başını küçültme esnasında yukarı alırken his kaybını engellemeden yapmak mümkün olamayabilir. Bu konuda öncesinde hastaya mutlaka bilgi verilmelidir.

Küçültme ameliyatı sonrası süt verme etkilenir mi?

Süt kanallarının korunduğu tekniklerde (vertikal mamaplasti gibi) hamilelik sonrası süt verme ve emzirme hiç ameliyat olmamış kadınlarla hemen hemen aynıdır. Ancak gigantomasti olarak tanımlanan çok büyük memelerde memeyi küçültebilmek için kullanılan tekniğin özelliği nedeniyle süt verme mümkün olmamaktadır. Bu çok nadir bir durumdur.

Ameliyattan önce kullanılması sakıncalı ilaç veya bitki karışımları var mı?

Evet, var.

1.Aspirin ve kan sulandırıcılar (Kardiyoloğa danışarak, kesilmesinde sakınca yoksa, ameliyattan 10 gün önce kesilmelidir)
2.Voltaren, apranax, vermidon gibi antienflamatuarlar
3.Ginseng, ginko bloba, co enzim Q gibi bazı bitkisel tabletler
4.Yeşil çay, keten tohumu
5.Tüm zayıflama hapları

Bu maddeler kanamaya neden olarak ameliyat sonrası komplikasyonları artırabilir.

Meme küçültme ameliyatına bağlı ne gibi sorunlar yaşanabilir?

Meme başının ameliyattan belli bir sure geçtikten sonra fazla yukarıda kalması özellikle eski tekniklerin geç dönem komplikasyonları arasındadır. Hastaların şikayeti genellikle areolanın sütyenin üst sınırından dışarı taşmasıdır. Bu hastalarda tekrardan dikleştirme ameliyatı yapmak gerekebilir.

Memelerde asimetri, memelerin istenenden büyük kalması, yara izlerinin kötü iyileşmesi, meme altı oluğunda potluk kalması yine görülebilir. Bütün bu olabilecek sorunları gidermek ikincil cerrahilerle mümkündür.

Bir Yorum Bırakın