MEME BÜYÜTME

meme-buyutme

Meme büyütme ameliyatları sadece meme dokusunun altına silikon yerleştirmekten ibaret değildir. Meme büyütme ameliyatı planlarken meme göğüs kafesinde doğru konumlandırılmalı, yerleştirilecek implantın çapı, yüksekliği ve projeksiyonu hastanın anatomisiyle uyumlu olmalıdır. İki meme arasındaki mesafe yani dekolte olarak adlandırılan kısım ameliyat öncesi planlanmalıdır.  Çoğu kişide meme büyütülürken aslında bu ameliyatla meme aynı zamanda yeniden şekillendirilir.

Meme büyütme yağ enjeksiyonu ile yapılabilir mi?

Silikon protez dışında yağ dokusuyla da meme büyütme ameliyatı yapılabilir. Ancak bunun için hastanın karın, basen gibi bölgelerinde liposuction yapılacak kadar yağ dokusu olması gerekir.

Meme protezlerinin yapısı nasıldır?

Meme protezleri silikondan yapılmıştır. Günümüzde kullanılan son kuşak  silikon protezlerin dış yüzeyi, üretim teknolojisinin gelişmesiyle, hem kapsül kontraktürlerini en aza indirgemiş durumdadır hem de jel sızması ve protez patlaması gibi sorunlara artık rastlanmamaktadır. Bu yüzey pürtüklüdür, vücut içindeyken şekillerini koruyabilmektedirler.

Meme protezi seçimi nasıl yapılır?

Meme büyütmede kullanılan protezler hastanın göğüs kafesinin yapısına, mevcut memenin büyüklüğüne, şekline uygun seçilmelidir. Yuvarlak veya anatomik (damla) şekilli formları vardır. Memenin sarkma miktarı, deri elastikiyeti, üst kısmının emzirme sonrası boşalıp boşalmadığı protez seçiminde rol oynar.

Meme protezi hangi plana yerleştirilir?

Protezin yerleştirileceği plan önemlidir. Temelde 3 farklı plana yerleştirme yapmak mümkündür:

• Dual plan: Meme protezinin üst kısmı kas altında alt kısmı ise meme dokusu altında kalır.
  • Fasya altı: Kası örten zar tabası altına yerleştirilir.
  • Meme glandı altı: Meme glandının altına yerleştirilir.
  • Hangi plana yerleştirileceği hastanın doğum ve emzirme sonrası memesinde oluşan değişikliklere, memenin şekline, hastanın mevcut meme dokusu miktarına ve göğüs kafesi yapısına göre değişebilir.

Meme büyütme ameliyatı sonrası ağrı olur mu?

Protez kas üzerine yerleştirilirse ağrı azdır, kas veya fasya altına yerleştirilirse hasta bir miktar ağrı hissedebilir, ağrı kesicilerle ameliyat sonrası dönemi rahat atlatabilir. Yaklaşık 2-3 gün ağrı olur, bu süreç hızla geriler ve yaklaşık 3 hafta içinde derideki ve kastaki gerginlik geçer.

Meme büyütme sonrası günlük hayata ne zaman dönülür?

Ameliyattan 3-4 saat sonra tuvalete gidilir, yemek yenebilir. 6- 10 saat sonra evine gidebilir. Ameliyat bölgesinde su geçirmez küçük bir pansuman olur, isterse hasta bununla ertesi gün banyo yapabilir. Hasta 3 gün sonra kas kuvveti gerektirmeyen işleri yapabilir, araba kullanıp, evinden çıkabilir. 3 hafta sonra egzersiz yapabilir ancak kol ve göğüs hareketleri için 6. Haftanın tamamlanmasını beklemesi önerilir.

Meme son şeklini 3. Aydan sonra alır

Kontrollere 3. Hafta, 3. Ay, 6. Ay ve 1. senede çağırılır.

Meme büyütme ameliyatı meme kanseri taramasını etkiler mi?

Meme büyütme ameliyatında kullanılan protezlerle mamografi, ultrason ve MR cihazına girilebilir. Görüntüleme alınabilir, meme altı oluğundan yerleştirilen protezlerde glandda kesi yapılmadığından radyolojik yorumlamada sıkıntı olmaz.

Hamilelik ve emzirme döneminde protezler sıkıntı çıkarır mı?

Hamilelikte veya sonrasındaki emzirme döneminde protezler anneye veya bebeğe bir zarar vermez. Ancak emzirme döneminden sonra memelerde sarkma olursa protezleri çıkarmadan meme dikleştirme ameliyatı yapılabilir.

Meme büyütme ameliyatı sonrasında ne gibi sorunlar olabilir?

Erken dönemde kan birikmesi, enfeksiyon, yara iyileşmesi sorunları görüleblir. Uzun dönemde ise en sık karşılaşılan kapsül kontraktürleridir. Kapsül kontraktürü kendini memelerde asimetri, “memenin top gibi görünmesi”, ağrı ve çeşitli estetik sorunlarla belli eder. Görülme sıklığı %1- 10 arası değişmektedir.

Kapsül kontraktürü oluşmasının nedeni protezi vücut tarafından yabancı cisim olarak algılanarak çevresinde bir kapsül oluşturmasıdır.

Oluşan kapsül memenin daha top gibi görünmesine, asimetrilere ve kapsül kontraktürü derecesine göre ağrıya sebep olur. Konan protez ne kadar büyükse kapsül kontraktürü riski o kadar artar. Tedavisi ise kapsülün çıkarılması ve yeni bir protezin yerleştirlmesidir. Uzun dönemde tekrarlaması durumunda yeni bir plana yerleştirme denenir. Ancak üçüncü kez tekrarlayan olgularda protez çıkarılır.

Yeni nesil protezlerde kapsül kontraktürleri eski nesil implantlara gore çok daha az görülür. “Form stable”, yani şeklini ameliyattan sonra muhafaza eden protezlerin kullanımı, fazla büyük olmayan ve vücut yapısına uygun implant seçimi kapsül kontraktürü riskini azaltır.

Bir Yorum Bırakın